dinsdag 10 augustus 2010

Trifle van sinaasappel en banaan


Na de ontbijtshake van pruimen die ik eerder deze week had gepost, heb ik geen genoeg meer gekregen om mijn dag op die manier te beginnen. Ik ga jullie verwennen met meerdere lekkere recepten van smoothies en sappen. Deze geven je ontbijt net dat beetje extra, maar ze zijn uiteraard ook heerlijk als tussendoortje en sommige zelfs als dessert.

Ik geef jullie maar meteen een nieuw recept.

1 a 2 personen

1 sinaasappel
1 banaan
kwark of mascarpone
1 eetlepel bananenlikeur (bij het dessert)
slagroom (bij het dessert)

Verwijder de schil van de sinaasappel met een scherp mes, neem ook het wit mee. na het schillen is dus alleen het oranje vruchtvlees zichtbaar. Snijd de partijes sinaasappel tussen de vliesjes uit en verwijder eventuele harde stukjes. Zo krijg je de lekkerste trifle. Snijd 3/4 van de banaan in stukjes. Pureer de twee vruchten. Neem nu een glas en schep om en om enkele lepels kwart en enkele lepels vruchtenpuree. garneer met de overgebleven banaan.

Natuurlijk kun je dit mooie gerechtje ook als dessert serveren.
Gebruik dan in plaats van kwark, mascarpone. En meng een eetlepel bananenlikeur door de vruchtenpuree. Serveer met lobbig geklopte slagroom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten