woensdag 12 mei 2010

Meatloaf


Op 1e kerstdag gaan we altijd met de hele familie bij iemand eten.
Iedereen maakt wat en zo ontstaat er een heerlijk 4 gangen diner.
Het voorgerecht en tussengerecht maak ik altijd zelf, omdat de rest iets met vlees krijgt.
Dit jaar hadden we ineens een extra gang waarvan ik geen weet van had: gehaktbrood.
Ik kon dit niet eten en ik had ook geen vervanging. Het zag er wel erg lekker uit, dus het leek me een leuk idee om dit eens in een vegetarische variant te maken.

een gehaktbrood voor 2 personen:

4 plakjes bladerdeeg
5 vega balletjes
2 braadworstjes
halve paprika
stukje ui
teentje knoflook
chillipeper naar smaak
1/2 theelepel koriander
1/2 theelepel komijn
1/2 theelepel bieslook
heel klein beetje rozemarijn
peper
zout


Verwarm de oven voor op 180 graden (hetelucht).
Ontdooi de plakjesbladerdeeg onder een vochtige doel om uitdrogen tegen te gaan.
Prak de balletjes en de braadworstjes fijn tot gehakt. (deze vervangers hebben veel meer smaak en zijn dus lekkerder in een gehaktbrood als tofugehakt)
Snijd de ui, peper en knoflook heel fijn en fruit deze even aan in een koekenpan. Snijd de paprika en bak deze mee. Voeg het gehakt en alle kruiden toe en bak nog een paar minuten.
U kunt natuurlijk meer groente toevoegen.

plak de plakjes bladerdeeg aan elkaar tot een vierkant, dus twee plakjes naast elkaar en twee plakjes eronder. Leg hier het gehaktmengsel op en vouw het bladerdeeg dicht. Druk de randjes goed aan zodat deze niet openbarsten in de oven. Bak het gehaktbrood in ongeveer 30/40 minuten af in de oven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten